Declaració Anual de les Entitats en Règim d’Atribució de Rendes (Model 184)

A continuació, us recordem la documentació que caldria que ens féssiu arribar per tal de preparar i presentar dins de termini el model 184 (declaració anual informativa dels ingressos i les despeses). El termini de presentació és el proper 31 de gener de 2024, però ens hauríeu de fer arribar la documentació abans del 15 de gener del 2024.

Per a les Comunitats de Béns necessitem:

1. Rebut de l’IBI (contribució) corresponent a l’exercici 2023 (si està fraccionat, necessitem totes les fraccions)

2. Rebuts d’hipoteca o de préstec, o certificat dels interessos i amortitzacions pagades durant l’exercici 2023 (ens calen els 12 rebuts de tot l’exercici 2023).

3. Comprovants, factures o rebuts d’altres despeses de manteniment o tributs locals que vagin a càrrec de la Comunitat de Béns (per exemple, factures de reparació que s’hagin fet en el local, rebuts de les taxes d’escombraries, gual, etc. sempre i quan aquests vagin a nom de la Comunitat de Béns).

Important:
-En cas de tenir més d’un local, especificar clarament a quin local correspon cada despesa.
-En cas que algun dels immobles no hagi estat llogat tot l’any, indicar el número de dies o mesos que ha estat efectivament llogat.

Per a les SCP o altres entitats necessitem:
1. Compte d’explotació o compte de pèrdues i guanys de l’exercici 2023 (aquells que ho passen a llibres, només ens han de portar els llibres)

Així mateix, aquelles entitats a les quals no els fem nosaltres el model 390 (resum anual de l’IVA) també ens n’haurien de fer arribar una còpia, per tal de poder veure el total d’ingressos de l’exercici 2023. A l’empara de la Llei General Tributària, la no presentació de la citada declaració pot comportar una sanció.

Regulacions per les aportacions als Plans de Pensions

Plans d’Ocupació Simplificats: desconegudes opcions d’estalvi per la jubilació d’autònoms i determinats col·lectius professionals