18 D'OCTUBRE: VAGA GENERAL

Els sindicats minoritaris Intersindical-CSC i la Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC) han convocat vaga general a Catalunya pel proper dia 18 d'octubre de 2019.

Els motius de la vaga, segons els sindicats que l’han convocat, són laborals: reclamar la derogació de la reforma laboral del 2010 i 2012 y la derogació de la reforma de les pensions del 2011 i 2013, recuperar els drets socials i econòmics afectats per les retallades, així com reivindicar la  igualtat de gènere en l’àmbit laboral i un salari mínim de 1.200 euros, entre d’altres reclamacions.

Us recordem el dret de vaga i els efectes de participar-hi:

-L’exercici del dret de vaga és voluntari.

-Durant l’exercici del dret de vaga, el contracte laboral queda en suspens i desapareixen les obligacions de treballar i remunerar el treball, inclosa les part proporcional de cap de setmana i pagues extres, així com, desapareix l’obligació de cotitzar a la Seguretat Social.

-S’ha d’efectuar el moviment de baixa i alta per informar la situació administrativa de vaga del/a treballador/a.

Si a la vostra empresa hi ha treballadors que s’adhereixen a la vaga general, ens ho heu d’informar per poder efectuar el tràmit corresponent a nivell de Seguretat Social.

Departament laboral